مجهزترین فیزیوتراپی در زنجان

فیزیوتراپی با برق

عوارض فیزیوتراپی با برق(الکتروتراپی)

برای بررسی کامل از عوارض فیزیوتراپی(الکتروتراپی)ابتدا باید این روش را بهتر بشناسیم با فیزیوتراپی فانتوم زنجان همراه باشید.

فیزیوتراپی با برق

الکتروتراپی شاخه ای از رشته فیزیوتراپی است است که با کمک جریان الکتریکی و عوامل فیزیکی به سریع تر شدن روند درمان و کاهش درد شما کمک میکند. در این روش پالس هایی که جریان خفیفی از برق دارند را به محل درد نزدیک کرده و موجب تحریک عصب ها میشود.

یکی از مزیت های بزرگ این روش این است که بدون نیاز به داروهای شیمیایی و جراحی به درمان میپردازد.

دستگاه های برق درمانی با باطری کار میکنند که پد هایی به آن متصل است که روی سطح بدن قرار میگیرد و برای کنترل میزان جریان ورودی از دستگاه کنترل کوچکی استفاده میکنیم.

برق درمانی برای بهود درد های کمر، لگن، زانو، مغز، مچ دست و… استفاده میشود.

درمان با برق
الکتروتراپی درمانی سریع

فواید الکترو تراپی

کاهش درد :   در الکترو تراپی با جریان برقی که به بدن وارد میشود موجب تحریک اعصاب و عضلات شده و تولید مسکن طبیعی بدن (اندروفین) را افزایش میدهد.

تسریع روند درمان :

با تحریک مواد مغذی و افزایش گردش خون باعث افزایش سرعت ترمیم بافت ها و تسکین درد شما می شود.

تقویت عضلات:

در این روش با تحریک عضلات موجب انقیاض آنها شده و موجب تقویت عضلات آسیب دیده و ضعیف میشود.

درمان بدون نیاز به دارو:

درد هایی مانند گردن درد و زانو درد معمولا با ایجاد اختلال در انجام کار های روزمره ما موجب کلافگی ما میشود. با الکتروتراپی بدون نیاز به استفاده از داروهای شیمیایی به بهبود شما کمک میکند.

انواع دستگاه های الکتروتراپی

دستگاه های الکتروتراپی با گرم کردن نواحی درد و جریانات الکتریکی به کاهش درد کمک میکنند. دستگاه های الکترو تراپی عموما کار یکسانی انجام میدهند اما به نسبت محل و شدت درد با تغیرات جزئی در عملکرد خود موجب بهبود کیفیت و کارایی بالاتر این دستگاه شده است. گالوانیک، تنس، اینترفرنشیال و فارادیک از انواع مختلف این دستگاه هستند.

دستگاه الکتروتراپی
دستگاه برق درمانی

عوارض درمان با برق

همانطور که میدانید هر روش درمانی دارای معایب و فواید مختلفی میباشد. الکارو تراپی نیز علی رغم فوایدش عوارضی هم دارد که در صورت نداشتن اطلاعات کافی ممکن است موجب ایجاد ضرر های جبران ناپذیر باشد.

• سوزش پوست و احساس گزگز
  • خارش و قرمز شدن نواحی تحت درمان
  • احساس گرفتگی عضلات

بیشتر بخوانید: مراحل درمانی بی حسی دست و پا با طب سوزنی

اینها از شایع ترین عوارض هستند اگر در حین درمان عوارضی شدید تر داشتید حتما به پزشک مربوطه مراجعه کنید.

برای جلوگیری از عوارض بهتر است که سوابق بیماری های خود را کنترل کرده و درصورت داشتن بیماری و مشکل خاص این موضوع را با پزشک معالج خود مطرح کنید.

تمامی نکات پزشک خود را رعایت کرده تا از خطرات احتمالی جلوگیری کرده.

الکتروتراپی برای خانم های باردار، افرادی عارضه های قلبی دارند، افرادی که مشکلات لنفاوی دارند و کسانی که نظیر این مشکلات را دارند توصیه نمیشود. تنها مجاز به استفاده از این روش هستند که با پزشکان خود در این زمینه مشورت کرده باشند.

عوارض الکتروتراپی در بارداری

شاید این موضوع یکی از دغدغه های خانوم های باردار و خانواده هایشان باشد. عوارض برق درمانی بسته به شدت و مدت درمان بستگی دارد. جریان مستقیم که در یک جهت جریان دارد ایمن تر ازجریان متناوبی است که در جهت های متفاوت جریان دارد.

جریان متناوب با هر شدتی میتواند موجب انقباضات رحمی شود و در نتیجه تحریک و گرم کردن بافت ها به آن ها آسیب هایی وارد کند و احتمال خطرات را افزایش میدهد.

اگرچه جریان مستقیم خطرات کمتری دارد ولی برای شروع درمان با الکتروتراپی بهتر است ابتدا با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. معمولا برای سه ماه اول بارداری که احتملال سقط وجود دارد پزشکان این روش درمانی را توصیه نمیکنند.

برق درمانی در بارداری

بیشتر بخوانید:  علائم ای ال اس

شاید شما هم فکر میکردید که الکتروتراپی روشی پر خطر و ترسناکی باشد که البته برای افراد خاص ممکن است خطرناک باشد اما فواید زیاد این روش آن را به درمان رایجی تبدیل کرده.