فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو در فیزیوتراپی فانتوم زنجان

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

تعویض مفصل زانو یکی از جراحی های رایج ارتوپدی است. این جراحی زمانی که مفصل زانو دچار تخریب و آرتروز شده است ، انجام میشود. کسانی که این جراحی را انجام میدهند حتما بعد از جراحی باید با مراقبت های بعد از تعویض مفصل زانو آشنا شوند همچنین باید بتوانند درد بعد از تعویض مفصل زانو را نیز به کمک فیزیوتراپی بعد از جراحی کنترل کنند تا بتوانند ورزش های بعد از تعویض مفصل زانو را انجام دهند. یکی دیگر از سولات مهم بیماران بعد از جراحی این است که بعد از تعویض مفصل زانو چگونه بخوابیم؟ با ادامه مقاله از مجهزترین فیزیوتراپی در زنجان همراه ما باشید تا جواب همه این سوالات را بگیرید.

مراقبت بعد از تعویض مفصل زانو

بعد از انجام جراحی تعویض مفصل زانو، باید در رابطه با نحوه حرکات زانو مراقب باشید، به خصوص در چند ماه اول بعد از عمل. با مراقبت بعد از تعویض مفصل زانو، به مرور زمان باید بتوانید به فعالیت های قبلی خود بازگردید. اما حتی در این صورت هم شما باید با دقت حرکت کنید و مراقبت های زانو درد را رعایت کنید تا صدمه ای به زانوی جدید شما وارد نشود.

درد بعد از تعویض مفصل زانو

درد بعد از تعویض مفصل زانو مربوط به بهبود، کشش، خم شدن و چرخش است که زانو باید بعد از جراحی انجام دهد. فانتوم طب ارائه دهنده بهترین تجهیزات ارتوپدی همراه با مشاوره رایگان به شما کمک میکند تا مناسب ترین زانو بند را برای خود انتخاب کنید.

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

فیزیوتراپی در طول شش هفته نخست پس از عمل بسیار اهمیت دارد. زیرا باعث میشود دامنه حرکتی زانو کامل شود و عضلات زانو قدرتمند شوند تا بیمار بتواند تمام فعالیت های روزمره خود را به راحتی و مستقل انجام دهد.

ورزش بعد از تعویض مفصل زانو

ورزش‌ بعد از عمل تعویض مفصل زانو شامل انجام تمرینات توانبخشی، شنا، دوچرخه ثابت زیر نظر فیزیوتراپیست، پیاده‌روی، تمرینات آبی، بالا و پایین کردن پا بدون خم کردن، خم کردن زانو به پشت از جمله ورزش های بعد از تعویض مفصل زانو هستند.

بعد از تعویض مفصل زانو چگونه بخوابیم؟

بهترین حالت خوابیدن بعد از تعویض مفصل زانو، خوابیدن به پشت است. این حالت خوابیدن به بهبودی و پایداری وضعیت کمک می‌کند. اما هنگام خوابیدن در این حالت به این نکته توجه داشته باشید که با استفاده از بالشت های مناسب از قسمت های پشتی و کمر محافظت نمایید.

بیشتر بخوانید: جدول کالری دوچرخه ثابت

سوالات متداول

  • تا چه مدت بعد از تعویض مفصل زانو به فیزیوتراپی نیاز است؟

اگر از خود می‌پرسید: «فیزیوتراپی چقدر طول می‌کشد؟» مدت زمان فیزیوتراپی بعد از جراحی تعویض مفصل برای هر بیمار متفاوت است ، اما در بیشتر بیماران فیزیوتراپی بعد از عمل بین یک ماه تا دو ماه طول می کشد.

  • مهمترین ورزش بعد از تعویض مفصل زانو چیست؟

پیاده روی و راه رفتن صحیح بهترین راه برای کمک به بهبودی بعد از تعویض مفصل شماست. در ابتدا با واکر یا عصا راه می روید سپس رفته رفته جراح یا فیزیوتراپیست به شما خواهند گفت که چقدر وزن روی پای خود بیندازید تا ارام آرام به فعالیت های مستقل خود ادامه دهید.

  • چه ورزش هایی بعد از تعویض زانو خوب نیستند؟

بهتر است در طول دوره بهبودی بعد از تعویض مفصل زانو از فعالیت‌های پر فشار یا ورزش‌های تماسی مانند فوتبال، اسکی یا بلند کردن وزنه‌های سنگین اجتناب کنید. آنها دارای خطر بالایی برای افتادن هستند که می توانند به مفصل جدید شما آسیب برساند. فیزیوتراپیست میتواند مناسب ترین تمرینات را بعد از تعویض مفصل زانو به شما ارائه دهد.

  • بعد از تعویض زانو چند بار در روز باید تمرینات فیزیوتراپی را انجام داد؟

تمرینات باید هر روز انجام شود. برای شروع باید 15 دقیقه، دو تا سه بار در روز زمان بگذارید. بعد از شش هفته، به 30 دقیقه پیشرفت کنید. ورزش بعد از تعویض مفصل زانو بسیار اهمیت دارد و انجام آنها ضروری است.

  • فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو چقدر مهم است؟

پس از تعویض مفصل زانو، بافت های اسکار به طور طبیعی در داخل زانوی شما ایجاد می شود و باعث سفتی و درد می شود. فیزیوتراپی از توسعه بافت های اسکار جلوگیری می کند.

  • سریع ترین راه برای ریکاوری بعد از تعویض کامل زانو چیست؟

پس از جراحی به نکات زیر دقت کنید:

  1. تمام توصیه های پزشک را دنبال کنید. شما همیشه باید به تمام دستورالعمل ها و توصیه های جراح خود توجه کنید.
  2. به محض اینکه به شما اجازه داده شد، مرتب راه بروید.
  3. غذاهای سالم بخورید.
  4. به اندازه کافی بخواب.
  5. تمرینات فیزیوتراپی خود را انجام دهید.
  • نقاط منفی بعد از تعویض مفصل زانو چیست؟

قرمزی، حساسیت، تورم یا درد در زانوی شما که بهتر نمی شود یا بدتر می شود.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top