روش های درمان آرنج گلف بازان

روش های درمان آرنج گلف بازان : برای افزایش قدرت و انعطاف پذیری و همچنین پیشگیری و تسکین درد، تمرینات زیر را روزانه دو مرتبه انجام دهید.

تمرینات را به آرامی و به تدریج افزایش داده و قبل و بعد از هر فعالیتی که باعث استرس یا فشار می شود این تمرینات را انجام دهید. آرام باشید و برای انجام حرکات به خود فشار وارد نکنید.

شاید هنگام انجام تمرینات کمی احساس درد و ناراحتی داشته باشید، اما نباید علائم شدیدتری را تجربه کنید.

اگر پس از چند روز بهبود نیافتید با پزشک صحبت کنید.در ادامه به بررسی روش های درمان آرنج گلف بازان می پردازیم تا انتهای مقاله با فیزیوتراپی  فانتوم زنجان همراه باشید.

کشش مچ دست

• روش انجام این حرکت به‌صورت زیر است:
  • بازوی دست آسیب‌دیده را در مقابل خود مستقیم نگه دارید، کف دست به سمت پایین باشد، انگشتان خود را مشت کنید.
  • مچ دست را به سمت پایین خم کنید.
  • با دست دیگر خود، به‌آرامی مچ دست را بیشتر خم کنید تا در ساعد خود کشش خفیف تا متوسطی را حس نمایید.
  • این حالت را حداقل به مدت 15 تا 30 ثانیه نگه دارید.
  • 2 تا 4 بار تمرین را تکرار کنید.
  • مراحل 1 تا 5 را درحالی‌که انگشتان باز هستند و به سمت کف اتاق قرار دارند، تکرار کنید.

کشش ساعد

• روش انجام این تمرین به شکل زیر است:
  • آرنج آسیب‌دیده را در کنار خود قرار دهید، در حدود 90 درجه آن را خم کنید. سپس درحالی‌که کف دست به سمت پایین است، انگشتان را مشت کنید.
  • مچ دست را خم نگه داشته، به‌آرامی آرنج را صاف کنید، تا بازویتان در کنار شما قرار بگیرد. سپس مشت خود را به سمت خارج بدن بچرخانید به‌نحوی‌که کف دست به سمت بیرون بدن قرار بگیرد و کشش ملایمی در ساعد احساس شود.
  • این حالت را حداقل 15 تا 30 ثانیه نگه دارید.
  • تمرین را 2 تا 4 بار تکرار نمایید.

کشش عضله فلکسور مچ دست

• روش انجام ورزش به‌صورت زیر است:
  • بازوی آسیب‌دیده را در مقابل خود قرار دهید، کف دست‌ها به سمت پایین قرار داشته باشد.
  • مچ دست خود را خم کنید، تا نوک انگشتان به سمت سقف قرار بگیرند.
  • با دست دیگر خود، به‌آرامی مچ دست را بیشتر خم کنید تا کشش خفیف تا متوسطی را در ساعد خود حس کنید.
  • این حالت را حداقل 15 تا 30 ثانیه نگه دارید.
  • تمرین را 2 تا 4 بار تکرار نمایید.
  • مراحل 1 تا 5 را دوباره تکرار کنید، اما این بار، کف دست به سمت بالا باشد، مچ دست را خم کنید به‌نحوی‌که نوک انگشتان به سمت پایین قرار بگیرند.

چرخش مچ دست

• ین حرکت به‌صورت زیر انجام می‌شود:
  • ساعد خود را روی یک میز قرار دهید، به‌نحوی‌که دست شما از لبه میز معلق باشد، کف دست‌ها به سمت بالا باشد.
  • وزنه‌ای به حدود 0.5 تا 1 کیلوگرم را در دست خود قرار دهید. این وزنه می‌تواند یک دمبل، قوطی مواد غذایی یا یک بطری آب باشد.
  • درحالی‌که ساعد بر روی میز ثابت نگه داشته شده است و کف دست‌ها به سمت بالا می‌باشد، به‌آرامی وزنه را بالا برده و سپس پایین آورید.
  • این حرکت را 8 تا 12 بار تکرار کنید.
  • دست خود را عوض کرده و مراحل 1 تا 4 را دوباره انجام دهید.
  • سپس این تمرین را درحالی‌که کف دست به سمت پایین است دوباره برای هر یک از دست‌ها تکرار کنید.

کشش مچ دست در جهت مخالف

•  دستورالعمل انجام این تمرین به‌صورت زیر است:
  • روی یک صندلی بنشینید، پاها کمی از هم فاصله داشته باشند، کمی به سمت جلو متمایل شوید. سپس دست آسیب‌دیده را روی ران قرار دهید. دست و مچ دست را جلوتر از مفصل زانو بیاورید.
  • درحالی‌که کف دست به سمت پایین است، انتهای یک باند ورزشی را در کف دست خود بگیرید، و انتهای دیگران را در زیر کف پا قرار دهید.
  • به‌آرامی مچ دست خود را به سمت بالا بچرخانید و تا 2 شماره بشمارید. سپس دست خود را به‌آرامی پایین آورده و تا 5 شماره بشمارید.
  • تمرین را 8 تا 12 بار تکرار کنید

خم کردن مچ دست در جهت مخالف

• خم کردن مچ دست در جهت مخالف1 . روی یک صندلی بنشینید، پاها کمی از هم فاصله داشته باشند، کمی به سمت جلو متمایل شوید. سپس دست آسیب‌دیده را روی ران قرار دهید. دست و مچ دست را جلوتر از مفصل زانو بیاورید.
  • درحالی‌که کف دست به سمت بالا است، انتهای یک باند ورزشی را در کف دست خود بگیرید، و انتهای دیگران را در زیر کف پا قرار دهید.
  • تمرین را 8 تا 12 بار تکرار کنید.

پیشگیری از آرنج گلف بازان

روش های درمان آرنج گلف بازان

• برای پیشگیری از گلف البو اقداماتی از جمله موارد زیر وجود دارد که می توانید انجام دهید:
  • از برداشتن وزرنه های سبک یا فشار دادن توپ تنیس به مدت ۵ دقیقه برای تقویت عضلات ساعد استفاده کنید.
  • برای جذب فشار کمتر بازو تکنیک خود را تغییر داده و سرعت چرخاندن چوب گلف را کاهش دهید.
  • برای جلوگیری از وارد شدن فشار بیش از حد به عضلات از تکنیک مناسب استفاده کنید.
  • به جای چوب های گلف سنگین از چوب های گرافیتی سبک تر استفاده کنید.
  • قبل، در حین ورزش و پس از بازی گلف با نوشیدن مقدار زیادی آب هیدراته بمانید.
  • یکی از بهترین روش‌ های پیشگیری از آرنج گلف بازان یا گلف البو، گرم کردن بدن قبل از ورزش است. این کار به افزایش جریان خون و دمای ماهیچه ها کمک کرده و بدن برای انجام فعالیت های شدیدتر آماده می شود. قبل از هر جلسه ورزش تمرینات کششی شانه، بازو و کمر را انجام دهید.

اگر درد دارید می ‌توانید از بریس یا آتل های ضد فورس و همچنین باندهای فشاری استفاده کنید. این وسایل به توزیع تنش در تاندون ها و عضلات و برداشتن فشار مستقیم از روی محل آسیب کمک می ‌کنند.

بریس‌ های ضد فورس و باندهای فشاری برای آرنج گلف بازان به صورت آنلاین، در داروخانه و یا فروشگاه های ورزشی محلی در دسترس هستند.

درمان‌ های خانگی برای تسکین آرنج گلف بازان و افزایش بهبودی

این درمان‌ های خانگی ساده علائم شدید را کاهش داده و از بازگشت مجدد آن‌ها جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید: نشانه های ساعد آسیب دیده

استراحت

روش های درمان آرنج گلف بازان

در صورت شدید بودن علائم چند روز استراحت کرده و از انجام هر حرکتی که باعث درد می شود خودداری کنید.

اگر لازم است کاری را انجام دهید حرکات را تا جایی که می توانید تغییر دهید. همچنین برای جلوگیری از تورم، آرنج را بالاتر از سطح سینه قرار دهید.

گرما و یخ یکی از روش های درمان آرنج گلف بازان

روش های درمان آرنج گلف بازان

یک پد گرم یا کیسه یخ را برای جلوگیری از تماس مستقیم با پوست در یک حوله بپیچید و بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. این کار را هر چند ساعت یکبار به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید.

علاوه بر بسته های گرم و یخ خانگی می ‌توانید پدهای گرما و کیسه‌ های یخ را به صورت آنلاین و در داروخانه های محلی نیز پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: نشانه های بورسیت آرنج

داروهای مسکن

روش های درمان آرنج گلف بازان

برای تسکین درد و قبل از تشدید شدن علائم از استامینوفن یا داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی استفاده کنید.

زردچوبه، پوست درخت بید و میخک موادی طبیعی هستند که به تسکین درد کمک می کنند.

یک قرار ملاقات تعیین کنید

کمی به خودتان اهمیت بدهید. اگر می توانید برای طب سوزنی، ماساژ یا رولفینگ یک قرار ملاقات تعیین کنید. حتی در صورت بهبود یافتن علائم نیز جلسات را ادامه دهید.

درمان گلف البو به روش طب سوزنی

گلف البو یک بیماری مربوط به ستون فقرات است که معمولاً با درد و سفتی در ناحیه پشتی و ستون فقرات همراه است. این بیماری می‌تواند عوارض جانبی مختلفی داشته باشد، از جمله تورم و التهاب در ناحیه مورد ابتلای بیمار. در صورتی که درمان معمولی موثر نباشد، افراد ممکن است به روش‌های جایگزین و تکمیلی روی بیاورند یکی از روش های درمان آرنج گلف بازان طب سوزنی می باشد.

طب سوزنی یکی از روش‌های درمانی سنتی چینی است که بر اساس ایده‌ی افراد آن قرن‌ها پیش از میلاد بنیان‌گذاری طب سوزنی از آن بهره برده‌اند. این روش از سوزن‌های بسیار نازک و طولانی بهره می‌برد که در نقاط خاصی از بدن فرد فرو می‌رود. این سوزن‌ها به منظور تحریک نقاط خاصی در بدن به کار می‌روند و به گفته طرفداران طب سوزنی، می‌تواند به کاهش درد و التهاب‌ها، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و حتی بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک کند. به همین دلیل، افراد مبتلا به گلف البو نیز ممکن است به طب سوزنی روی آورده و از آن به عنوان یک روش درمانی تکمیلی استفاده کنند. اما برخی از افراد ممکن است این روش را به دلیل عدم اطمینان در اثربخشی آن رد کنند و به جای آن به روش‌های درمانی معمولی مانند داروها و تمرینات فیزیکی روی آورند.