فیزیوتراپیست مهدی دهقاندار

هزینه فیزیوتراپی در زنجان

تعرفه فیزیوتراپی در زنجان در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

این سوالی است که ذهن شما و بسیاری از کسانی که می بایست به فیزیوتراپی در زنجان مراجعه کنند، مشغول می کند. یکی از مسائل بسیار مهم در درمان برای همه ما اطلاع از هزینه فیزیوتراپی در زنجان می باشد، به ویژه که هزینه های درمان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بهتر است بدانید که این هزینه ها تحت تاثیر برخی عوامل کاهش پیدا می کنند و الزامی وجود ندارد شما کل هزینه را پرداخت کنید. به عنوان مثال بیمه می تواند بخشی از آن را پوشش دهد و شما تنها بخشی از آن را پرداخت کنید. حال بسته به نوع بیمه یا خدمات درمانی که دارید، این سهم متفاوت خواهد بود. در این مطلب می خواهیم  هزینه فیزیوتراپی در زنجان را با مراجعه به بهترین فیزیوتراپی زنجان  مورد بررسی قرار دهیم.

فیزیوتراپی فانتوم زنجان

انواع هزینه فیزیوتراپی در زنجان

در این بخش از مقاله هزینه فیزیوتراپی در زنجان  را برای شما جمع آوری کردیم. میزان خدماتی که شما همراه با فیزیوتراپی دریافت می کنید، می توانند به مقدار زیادی این هزینه را تغییر دهد. برای راحتی شما هزینه ها به ترتیب در این بخش آورده شده اند:

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی در زنجان با بیمه تامین اجتماعی

یک ناحیه درمانی (الکتروتراپی + تمرین درمانی + درمانهای دستی)     2712300 ریال

دو ناحیه درمانی  3947800 ریال

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی در زنجان با بیمه سلامت(خدمات درمان)

یک ناحیه درمانی (الکتروتراپی + تمرین درمانی + درمانهای دستی)     2712300 ریال

دو ناحیه درمانی   3947800 ریال

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی آزاد در زنجان

یک ناحیه درمانی (الکتروتراپی + تمرین درمانی + درمانهای دستی)      3124600 ریال

دو ناحیه درمانی    4772400 ریال

هزینه هر جلسه طب سوزنی

یک ناحیه    1136400 ریال

هزینه انجام هر جلسه طب سوزنی با تحریک الکتریکی

یک ناحیه    1420500 ریال

هزینه هر جلسه لیزر پرتوان در زنجان

یک ناحیه     4546000 ریال

دو ناحیه    9092000 ریال

هزینه هر جلسه شاک ویو در زنجان

یک  ناحیه  5398500 ریال

هزینه فیزیوتراپی در منزل زنجان

هزینه‌‌ فیزیوتراپی در منزل زنجان  طبق تعرفه انجمن فیزیوتراپی محاسبه شده و هر جلسه آن:

یک   ناحیه  9521350 ریال

دو   ناحیه 11169150 ریال

چهار ناحیه 14464750 ریال

دولتی یا خصوصی بودن کلینیکی که برای درمان مراجعه می کنید هم تا حدودی روی هزینه ها تاثیرگذار است. همانطور که می دانید در مراکز دولتی بخش اعظمی از هزینه ها از جمله هزینه های خرید تجهیزات، اجاره یا خرید کلینیک توسط دولت تامین می شود. این موضوع در مراکز خصوصی متفاوت است و تمامی هزینه های فیزیوتراپی در زنجان توسط شخص سرمایه گذار تامین می شود. مراکز خصوصی با توجه به هزینه ای که دریافت می کنند، خدمات با کیفیتی نیز ارائه می دهند. بسیاری از بیمارانی که به مراکز دولتی مراجعه می کنند از کیفیت پایین خدمات دریافتی و وقتی که برای آنها گذاشته می شود، ناراضی هستند.

تعداد جلسات فیزیوتراپی

از دیگر عوامل موثر بر هزینه فیزیوتراپی در زنجان تعداد جلسات درمانی است. هر چقدر تعداد جلسات بیشتر باشد، هزینه فیزیوتراپی در زنجان  نیز بیشتر می شود. برای فیزیوتراپی نمی توان تعداد جلسات را تعیین کرد و باید روند بهبودی را برآورد کرد. بسیاری از پزشکان در مرحله اول ۱۰ یا ۲۰ جلسه را برای بیماران تعیین می کنند. دلیل متفاوت بودن آنها هم شرایط بیمار است. کسانی که مشکل دیسک کمر دارند با ۱۰ جلسه وضعیتشان بهترمی شود. در مقابل بیمارانی که عمل تعویض مفصل زانو یا عمل دیسک کمر داشتند، این موضوع ببهتر است روند درمانشان بیشتر باشد و نیاز به ۲۰ جلسه فیزیوتراپی دارند.

سوالات متداول

هزینه انجام فیزیوتراپی در بیمارستان دولتی با خصوصی چقدر فرق دارد؟

چندان تفاوتی زیادی با هم ندارند ولی کیفیت خدماتی که در یک مرکز خصوصی دریافت می کنید بسیار بالاتر است.

هزینه فیزیوتراپی با دفترچه بیمه تامین اجتماعی چقدر کمتر می شود؟

معمولا مبلغ فرانشیز از کل هزینه کسر می شود و هزینه فیزیوتراپی در زنجان باقی مانده توسط بیمار پرداخت می شود. فرانشیز خدمات نیز چیزی حدود ۳۰ درصد می باشد.

هزینه فیزیوتراپی با بیمه تکمیلی چقدر است؟

معمولاً بیمه تکمیلی درصدی از هزینه های فیزیوتراپی را به صورت سالانه مشخص می کند. به عنوان مثال شما تنها می توانید به میزان ۲۰ میلیون خدمات فیزیوتراپی دریافت کنید. این هزینه در انواع بیمه ها متفاوت است و شما با توجه به نوع بیمه تکمیلی که دارید باید آن را ارزیابی کنید.

فیزیوتراپی آسیب نخاعی

هزینه هر جلسه فیزیوتراپی کمر

هزینه‌‌ فیزیوتراپی  کمر طبق تعرفه انجمن فیزیوتراپی محاسبه شده و بستگی به روند درمان هر شخص دارد. هزینه فیزیوتراپی شما به تعداد جلسات درمانی تعیین شده بستگی دارد پس در ابتدا لازم است تا معاینه صورت بگیرد تا باتوجه به نیاز هر فرد، روند درمانی لازم برایشان تجویز شده و سپس براساس شیوه ی درمانی مورد نیاز (منوال تراپی –درمانهای دستی ، الکتروتراپی، لیزر پرتوان و .. ) هزینه تعیین شود.

فیزیوتراپی زانو

هزینه‌‌ فیزیوتراپی  زانو طبق تعرفه انجمن فیزیوتراپی محاسبه شده و بستگی به روند درمان هر شخص دارد. هزینه فیزیوتراپی شما بستگی به تعداد جلسات درمان که برایتان تعیین شده دارد پس در وحله اول معاینه صورت می گیرد تا باتوجه به نیاز هر فرد، مدالیته‌های لازم براشون تجویز شده و سپس براساس شیوه ی درمانی مورد نیاز (منوال تراپی -درمانهای دستی ، الکتروتراپی، لیزر پرتوان و .. ) هزینه تعیین شود.

فیزیوتراپی شانه

هزینه فیزیوتراپی برای مشکلات شانه ممکن است متغیر باشد و بستگی به عوامل مختلفی داشته باشد، از جمله:

موقعیت جغرافیایی: در مناطق مختلف، هزینه‌های فیزیوتراپی ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، در شهرهای بزرگ هزینه‌ها معمولاً بیشتر از روستاها یا مناطق روستایی است.

تخصص و تجربه فیزیوتراپیست: فیزیوتراپیست‌ها با سطوح مختلف تجربه و تخصص ممکن است هزینه‌های مختلفی داشته باشند. فیزیوتراپیست‌های با تجربه و تخصص بیشتر ممکن است هزینه‌های بیشتری داشته باشند.

تعداد جلسات: هزینه فیزیوتراپی معمولاً بر اساس تعداد جلسات و نوع درمانی که شما دریافت می‌کنید، محاسبه می‌شود. هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد، هزینه نیز ممکن است بیشتر شود.

نوع بیماری یا مشکل شانه: هزینه فیزیوتراپی ممکن است بسته به نوع و شدت بیماری یا مشکل شانه شما متغیر باشد. برای مثال، بیماری‌های خاصی مانند آرتروز یا شکستگی شانه ممکن است نیاز به درمان‌های خاصی داشته باشند که هزینه‌ها را بالا ببرند.

5 در مورد “هزینه فیزیوتراپی در زنجان”

  1. بازتاب: فیزیوتراپی در منزل زنجان - زنجان دکتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
Scroll to Top